Més informació [ Detall d'activitat

 
1002240511   Arduino, Scratch, Makey Makey i Scratch for Arduino: incorpora’'ls a l’'aula
2018-2019   Curs. Primària-Secundària
  
   15/7/2019 - 18/7/2019 (16 hores) de 10:00h a 14:00h
   AJ Parc Tecnològic de Barcelona Activa - Cibernàrium
   C/ Marie Curie 8-14 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Consorci d'Educació de Barcelona
  
  
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   El curs va orientat a docents que no coneixen aquestes eines o que les coneix molt poc i que necessita tenir-hi més experiència. Està pensat perquè l’equip docent entri sense saber-ne res i surti tenint habilitat en cada una d’elles, sabent on trobar-ne més recursos i com aplicar-les dins de l’aula. El curs és totalment pràctic i adequat al nivell de l’estudiant.
  
Objectius   General:
- Programar l’Arduino a l’aula
- Fer activitats amb Scratch a l’aula
- Vincular el Scratch amb l’Arduino.
- Configurar el Makey Makey
- Aprendre com vincular el Makey Makey amb el Scratch
Específics:
- Arduino
- Muntar la protoboard
- Engegar LEDs
- Llegir polsadors
- Llegir sensors de llum
- Controlar motors
- Scratch
- Fer que un personatge segueixi a l’altre
- Controlar un personatge amb el teclat
- Fer un sistema de punts i de vides
- Crear jocs matemàtics
- Crear jocs de física
- Crear jocs interactius amb la Webcam
- Scratch for Arduino
- Plantejar l’activitat d’una maqueta de domòtica
- Fer que a la maqueta se li encenguin els llums quan sigui fosc
- Controlar la llum de la maqueta des del PC
- Makey Makey
- Entendre que és el Makey Makey
- Vincuar-lo amb l’Scratch
  
Continguts   Sessió 1: Arduino
- Muntatge a la protoboard
- Engegar LEDs
- Llegir polsadors
- Llegir sensors de llum
- Controlar motors
Sessió 2: Scratch
- Com fer que un personatge segueixi a l’altre
- Com controlar un personatge amb el teclat
- Com fer un sistema de punts i de vides
- Jocs matemàtics
- Jocs de física
- Jocs interactius amb la webcam
Sessió 3: Scratch for Arduino
- Plantejament d’activitat d’una maqueta de domòtica
- Com fer que la maqueta se li encenguin els llums quan sigui fosc
- Com controlar la llum de la maqueta des del PC
Sessió 4: Makey Makey
- Entendre que és el Makey Makey
  
Avaluació   - 100% de l’assistència a les quatre sessions: Per tal d’optar a l’avaluació de l’activitat els alumnes han d’haver assistit a totes les classes.
- 100% de l’entrega de totes les activitats de seguiment (4 activitats):
- Scratch: Activitat per millorar les habilitats de càlcul mental dels alumnes
- Scratch for Arduino (s4a): Activitat per fer una maqueta domòtica controlada per ordinador
- Arduino: Activitat de control automàtic d’un llum en funció de si és de dia o de nit
- Makey Makey: Activitat per crear un joc interactiu per fer música.
Per tal d’aprovar, els alumnes han d’haver assistit a totes les classes i haver realitzat les activitats de seguiment proposades al llarg de la classe.
  
Requisits de  certificació   Superar l’avaluació amb un APTE + Per tal d’aprovar, els alumnes han d’haver assistit a totes les classes i haver realitzat les activitats de seguiment proposades al llarg de la classe.
  
E-mail   esther.farre@barcelonactiva.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   15/07/2019   1000   1400 
 Sessió 2   dimarts   16/07/2019   1000   1400 
 Sessió 3   dimecres   17/07/2019   1000   1400 
 Sessió 4   dijous   18/07/2019   1000   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent